17 Şubat 2010 Çarşamba

ve etek dikilir





dün yazdığım üzeree bugün büyük bir hevesle Kadıköy e gittim.Büyüklerimden aldığım tavsiye üzerine Çukurova adındaki kumaşçıya gittim.Örnek etekte olduğu gibi lycra lı eteklik kumaş aldım.Kumak enleri 1.40 ve 1.50 olduğundan 1 metre almam istediğim etek boyu için yeterli oldu.Makina ipliği ve beli için kalın lastik aldıktan sonra babaannemin yolunu tuttum.Aldığım siyah kumaşı önce ikiye böldük yani 140x50 boyutunda bir parça elde ettik.Beli içinde lastik kalınlıgında (tabi dikiş payıyla birlikte biraz daha kalın) ve lastiksiz boyu 62 cm. olmak üzere ikinci parçayıda kestik.


Belinin arka kısmına kumaşı çift kat yaparak ve dikiş yeri içte kalacak şekilde lastiği diktik.(Tabi dikmeden provamızı da yaptık =))Daha sonra etek kısmı arka taraftan dikildi.Bel kısmınada bendeniz büzgü yapmak için ip geçirdim.Bel kısmı ve etek kısmı iğnelendikten sonra aklımdaki etek aynen karşımda duruyor vaziyete geldi.Etek bu haliyle bile gayet giyilesi duruyordu.Canım babaannemin uğraşları sonucu son rötuşlar da (birbirine ekleme,etek boyunun yapılması vb..) yapıldıktan sonra sanırım eteğim yarın giyilmeye hazır olacak.Son hali bu şekilde bu anda

1 yorum: